lauantai 14. tammikuuta 2023

Hyötyliikuntaa/flunssan parantelua

 Hyvin nukuttu, heräsin kello 6:00 maissa, 0- seutuvilla lämpötila.

Aamusta ulkoilua 1,5 tuntia, täytyy pukella lumikasoja vähän tasaisemmaksi.

Kävin kaupungilla asioilla ja kaupassa.

Päivi tuli miös flunssaiseksi ja mulla kirnuaa vielä,  maku, hajuaisti mitä sattuu. Meinaa sydänpussin päälle käydä, no 2-viikkoa yrittänyt, välissä kadoksissa.

Pienet päikkärit vetäisin ja jalkapohjat hierontaa harrastin.

Muistelin armeija-aikaa 1972 Hiukka vaarassa Oulussa. Kaikkea siellä näki, kun vierushuoneessa hommattiin sairausvapaata, kaveri makasi punkassa ja toinen veti saappaalla täysillä reiteen. On sitä sairasta hommaa. No olin vartiotuvalla vartiohommissa ja jouduin henkisesti sairasta kaveria ulkoiluttamaan kovat lippaassa. Kaveri alkoi sitten pälyileen ja katseleen metsänrajaa, huomioin hänen rauhattomuuden. Sanoin hänelle, että minulta et karkaa, olen Lapin poika ja ikäni metsästänyt. Seuraavana päivänä kaveri oli karannut vartiomieheltä. Kerran kesäisenä yönä olin komppania-alueen vartiovuorossa ja aamulla kello 5:00 maissa pyöräilijä ajaa koiratarhaa kohti, tunsin Kapiaisen jo 100 metrin päästä, kuitenki ohjeet oli ja huusin välitöntä pysähtymis käskyä, toisen jalan maahan asettamista, sekä kulkukortin asettamista maahan tarkastamista varten. Ohjeet oli käskyttää pyöräilijän peruuttaa tarkastuksen ajaksi, tein näin ja tarkastettuani kortin ojensin sen kapiaiselle sanoen asia selvä. Viikon kuluttua tästä huudettiin komppaniarivistön eteen vastaanottamaan korpraalin natsat.

Saunan lämmitin ja olen saunonut 2-kertaa.


Jalkapohja rulla.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti